torstai 20. lokakuuta 2016

ENSIMMÄINEN BLOGITEKSTI



Kuten blogin kuvauksesta käy ilmi, blogia kirjoittaa kolmenkympin rajapyykin ylittänyt innokas harrasteremontoija. Asustan Turun kupeessa, 1986 rakennetussa omakotitalossa kahden nelijalkaisen ystäväni kanssa.

Olen remontoinut kotiani vähitellen yksi nurkka kerrallaan ja siinä samalla on syntynyt ajatus blogin perustamisesta. Haluaisin blogini olevan olevan ensisijaisesti tekemisen meininkiä huokuva remonttiblogi. Tavoitteeni on kertoa, mitkä asiat ovat onnistuneet ja mikä tärkeintä kertoa myös niistä asioista jotka eivät ole toimineet. Olen myös innokas kotipuutarhuri. Epäilen, että kevätauringon paisteessa remonttikuulumiset täydentyvät myös mullantuoksuisilla puutarhajutuilla.

Ihan ensiksi ajattelin kertoa jotain kodistani. Talo on rakennettu kultaisella 80-luvulla kohtuullisen jyrkälle rinnetontille ja on sen vuoksi useampaan kerrokseen rakennettu.  Tähän mennessä olen ehtinyt vaihdattaa talon ikkunat, mutta muita suurempia remontteja ei vielä toistaiseksi ole tehty. Olen viimeisen vuoden aikana tehnyt pintaremonttia eli maalannut pintoja, vaihtanut tapetteja sekä paneloinut kattoja. Tämän lisäksi olen entisöinyt talon portaikon, joka onkin ollut suuritöisin remontti tähän mennessä. Tästä projektista olen ajatellut tekeväni erillisen postauksen lähitulevaisuudessa. Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu myös kylpyhuone- ja saunaremontti sekä talon sokkelin vesi- ja lämpöeristäminen ensi vuoden puolella.

Tavoitteeni on, että blogini olisi käytännönläheinen, päiväkirjamainen,  remonttiblogi.  Lisäksi haaveilen, että blogin kirjoittamisen avulla saisin vastavuoroisesti palautetta ja vinkkejä samoista asioista kiinnostuneilta lukijoilta. 


Tervetuloa lukemaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti